lørdag 15. desember 2018

Hyllest til fornuftens fanebærer - Ingvild Tinglum Bøckman

Vil du lese om min julekalender med fornuftens fanebærere, trykk her.

Vil du se resten av listen, trykk her.

Det er mange som har figurert på denne listen, men hvis ikke minnet svikter meg nå har jeg aldri tidligere hyllet begge parter i et ekteskap. Men tradisjoner er til for å brytes.
Bilde knabbet fra Skepsis' FB-sider.

Jeg har hatt gleden av å møte Ingvild flere ganger, og hver gang har hun vært veldig hyggelig. Hun var en av disse jeg hilste på når skeptikerne møttes til diskusjon og øl på pub, og hun skulle etter hvert bli en av de mer aktive i skeptikermiljøet. Hun var også med på å arrangere Kritisk Masse.

I tillegg var hun en av dem som tok ansvar da foreningen var truet av nedleggelse for noen år siden. Jeg forhørte meg litt med andre om Ingvild, og det de trakk fram var hennes kreativitet. Skepsis har publisert en god del virale grafikker de siste årene, de fleste har vært hennes ide. Samtidig har hun tatt ansvar og sørget for at foreningen har holdt seg i live, og sørget for at foreningen fortsatt har en aktivitet.

Skepsis er viktig, den er viktig som et samlingspunkt hvor skeptikere kan samles og diskutere, hvor unge mennesker kan aktiveres og motiveres til å gjøre en innsats i kampen mot pseudovitenskapen. Uten Ingvild hadde ikke foreningen vært den samme. Det takker vi for.

Du er en fornuftens fanebærer.


Sagt av andre

Ingvild tar Skepsis på alvor. Aktiv, engasjert og et godt forbilde.

 Et sant skeptikertryne. Mer enn god til å både gi og ta kritikk! Ikke alle får i pose og sekk; Ingvild er skeptikerboss og særdeles hyggelig, morsom og et behagelig vesen.

 Ja! Ingvild er best! Og det hun gjør for Skepsis er absolutt gull✨


Takk til Marit Simonsen for hjelp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dikt - så mange spørsmål

 da tidemand og gude malte brudeferden i hardanger hadde de lest avisen hadde de lest om gutten som løp over gangbruen drep denne negeren ro...

Populære innlegg