mandag 10. desember 2018

Hyllest til fornuftens fanebærer - Helene Harepus


Det er mange mennesker og organisasjoner som har fått sin velfortjente hyllest i denne serien (70-80), men aldri før nå har jeg valgt å inkludere en anonym person. Hvorvidt det kommer en til før julaften gjenstår å se.

Hvorvidt jeg har møtt Helene eller ikke kan jeg selvsagt ikke svare på, men jeg kan si at jeg har hatt gleden av å chatte med henne på Twitter før hun ble fjernet.

Som mange vet opplevde Helene i september 2017 å få sin konto suspendert etter en klage fra Visjon Norge. Raskt begynte #freeheleneharepus å trende på nettopp Twitter, og flere medier skrev om saken. Først i mars i år var hun tilbake.

Helene er en person som gjør jobben du hater, å se på Visjon Norge, og rapportere om de mest absurde situasjonene fra vår alles venn Jan Hanvold.

For eksempel da Hanvold kunne rapportere at gjerrige ikke kommer inn i himmelen.

Eller hva med når Jannegutt advarer mot kjærlighet til penger, og ber deg sende dem inn til ham?

Hanvold har også kontroversielle meninger om ADHD.

Hanvold håper du får mareritt om helvete.

Hanvold er glad i Resett.

Hanvold ber deg testamentere gaver til Visjon Norge.

Og så videre, og så videre.

Vi takker for innsatsen, og gleder oss til fortsettelsen. Du er virkelig en fornuftens fanebærer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dikt - så mange spørsmål

 da tidemand og gude malte brudeferden i hardanger hadde de lest avisen hadde de lest om gutten som løp over gangbruen drep denne negeren ro...

Populære innlegg