onsdag 28. januar 2015

Undervisningsopplegg i islam

Jeg har fått sansen for bruken av powerpoint og quizer i skolen, og har laget et opplegg som er mulig å bruke for lærere på ungdomsskolen og videregående. Jeg bruker mye nettsiden Slideshare og Kahoot til å lage opplegg som interesserer elevene. Dersom temaet for undervisningen er islam kan du godt bruke følgende opplegg som en introduksjon.



Tid: 1 1/2 til 2 skoletimer.

1. Gå gjennom denne presentasjonen her, og gi elevene nettadressen slik at de kan gå gjennom den som lekse om de har data hjemme. (Hvis det er en vanskelig adresse å huske henvis dem til slideshare.com/kjetilhope og de vil finne den blant de siste presentasjonene mine som er lagt ut)

2. Neste time setter du på denne quizen. Alle svarene finnes i powerpointen. Hvis du ikke har erfaring med Kahoot før kan du trykke på "Play" og spille den for deg selv en gang.

Jeg har opplevd at elevene følger godt med når de vet at det følger en quiz etterpå. De noterer på harde livet. De kan godt arbeide i grupper om det er lite mobiler/nettbrett/datamaskiner tilgjengelig. For min del pleier jeg å låne ut mobil og iPad til dette.

Konkurransen gjør at de ofte setter av tid for å lære, siden de gjerne har lyst til å gjøre det godt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dikt - så mange spørsmål

 da tidemand og gude malte brudeferden i hardanger hadde de lest avisen hadde de lest om gutten som løp over gangbruen drep denne negeren ro...

Populære innlegg