mandag 17. desember 2012

Hyllest til fornuftens fanebærere - en liten avklaring

Som jeg nevnte i går kommer det her min hyllest til endel av de som bidrar til å gjøre mine tanker klare og mitt hode friest mulig for pseudovitenskapelig tøys.

Imidlertid må jeg si følgende. Da jeg ville hylle skeptikere innså jeg at det ville komme til å bli en omfattende oppgave. Jeg måtte gjøre et utvalg, og jeg var nødt til å sette noen kriterier. Du er nødt til å engasjere på noe utenom Facebook og twitter. Det kan hende at du har en egen gruppe på Facebook, men skulle jeg takke alle dem blir listen alt for omfattende. Du må ha en blogg, et verv, en bok eller være aktiv i den fysiske verden for å havne på denne listen. Alle som er på denne listen er "out in the open", så dersom jeg hadde en mistanke om at du ønsket mindre fokus rundt din person valgte jeg å ikke inkludere deg. Jeg vet at dette gjelder flere av dere.

Det er mange av dere jeg ville takke, men jeg hadde bare ork til å trekke frem femti. Det er sikkert mennesker som fortjener all verdens takk, men som minnet har holdt skjult for meg. Dere vil få overlevert en oral hyllest neste gang vi møtes. Takk til folk for at jeg fikk anledning til å snoke i Facebook- og bloggbildene deres. Jeg har ikke møtt alle, men jeg antok at det ville bli litt upersonlig om jeg brukte fornavn om noen, og etternavn om andre, så dere med mange titler får heller bli støtt av at jeg er så familiær.

De som er nevnt på denne listen vil kanskje også reagere på at jeg bare nevner en brøkdel av det de har gjort. Til det kan jeg si at det er femti navn på listen, og for en person å oppdatere seg på alle blir rett og slett veldig tidkrevende. Du fortjener en langt lengre hyllest, det er jeg klar over, men denne posten hadde blitt alt for lang dersom jeg skulle gjøre det. Imidlertid står du fritt til å korrigere feil som måtte forekomme på kjetil.hope(ensånnraramedkrøll)gmail.com, de vil rettes fortløpende.


Takk til Marit Simonsen som også skrev ett par poster der min kunnskap ikke strakk til.
Takk til Arnfinn Pettersen for at jeg fikk snoke i hans fotoalbum.
Takk til Kristin Charlotte Carlson, Didrik Søderlind og Benjamin Eriksen for gjennomlesning av deler av teksten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dikt - så mange spørsmål

 da tidemand og gude malte brudeferden i hardanger hadde de lest avisen hadde de lest om gutten som løp over gangbruen drep denne negeren ro...

Populære innlegg