tirsdag 11. desember 2012

Spørsmål til forfattere


Spørsmålet jeg gjerne skulle sett ville bli stilt til forfattere på bokbad. Jeg innrømmer det, jeg ser på veldig få bokprogrammer, men de jeg har sett er utmerkede. Imidlertid blir ofte forfattere intervjuet kort tid etter at boken er utgitt, og da har jeg aldri lest den. Imidlertid ville jeg blitt glad om de en gang hadde stilt dette spørsmålet:

Du sitter på en kafé hvor forfattere og deres karakterer møtes. Her møtes Shakespeare og Hamlet, Flaubert og Anna Bovary, Agatha Christie og miss Marple, Homer og Odyssevs til samtale, noen filosofiske, andre mer ampre og andre igjen hjertelige. Hvilken forfatter og karakter ønsker du skal sette deg ved nabobordet og snakke høylydt og hva ønsker du de skal diskutere?

Alle er selvsagt velkommen til å svare, men jeg hadde blitt glad om en og annen forfatter også hadde lagt igjen et svar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dikt - så mange spørsmål

 da tidemand og gude malte brudeferden i hardanger hadde de lest avisen hadde de lest om gutten som løp over gangbruen drep denne negeren ro...

Populære innlegg