lørdag 22. desember 2012

En utfordring til deg

De siste ti som vil få en hyllest blir lagt ut på lille julaften. Da har jeg fått anledning til å takke de som har gjort en innsats for å fylle mitt hode med kunnskap og rasjonalitet og gitt meg enda en grunn til å se ned på på mindre kunnskapsrike mennesker enn meg. 

På lille julaften er det imidlertid ikke slutt, men da er vi kommet halvveis i denne lille panegyrimarathonen. Det er mange jeg ikke har nevnt, det er mange jeg ikke har skrevet nok om, det er mange som fortjener å ha en liten hyllest de kan finne fram når livet går imot. Mange fortjener en klapp på skulderen, og den kan vi sammen sørge for at vi får. Denne gangen står det imidlertid på deg.

Du får en oppgave av meg. Skriv minst en takk til en person som har bidratt til å spre kritisk tenkning og fornuft. Send meg denne på kjetil.hope¤alfakrøll¤gmail.com. Har du et bilde, føl deg fri til å legge ved. Hvis vedkommende ikke er åpen om sin rolle i nettverket kan det godt være en ide å bruke initialer, men dette må du vurdere selv.  Og det gjør ikke noe at jeg allerede har skrevet om dem, de tåler sikkert å høre det en gang til.

Send den til meg innen 29/12, og de vil bli lagt ut på bloggen min på lille nyttårsaften.

Har du ikke tid? Oksebæsj! Jeg skrev på en innlevering samtidig som jeg jobbet med dette. Du har tid. Ikke tving meg til å gå gjennom facebookprofilen din og sjekke hva du gjorde i romjulen. Hundre ord gjør nytten, gjerne mer også, men det bestemmer du. Du kan bestemme selv om det skal være anonymt eller signeres med ditt navn.

Og du skal vite at du gjør en forskjell i noens liv. Vi er emosjonelle vesener, vi liker ros, vi liker skryt, og av og til trenger vi det mer enn andre ganger. Gjør en forskjell i et menneskets liv.

Jeg blir glad om du deler denne posten, enten på Facebook, Twitter eller på bloggen din.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dikt - så mange spørsmål

 da tidemand og gude malte brudeferden i hardanger hadde de lest avisen hadde de lest om gutten som løp over gangbruen drep denne negeren ro...

Populære innlegg