mandag 25. november 2013

Bloggposten uten en bokstav

Da jeg bestemte meg for å formulere denne posten, hadde jeg ett ønske, å utelate en bokstav. Dette er ulett. Ett ord trykkes, du må slette det, på grunn av bokstaven. Teksten gjøres "svår" (takk svensker). Tenk om en klokken rundt måtte gjøre dette, tenke på den bokstaven som må utelates. Jeg er trøtt av dette nå, og jeg har mye uskrevet. Man kan kun trykke ufornuft, på grunn av at tankene kretser rundt bokstaven. Den skal jo utelates! Hvorfor tenke på den?

Jeg kan trykke at, nope, det skaper vansker, da må bokstaven med.

Så hva skal jeg mene noe om? Om homøopater, om høyreekstreme, om HEF, om bedehuset? Jeg merker grensene, det gjør det verre. Jeg, som engelskmennene påpeker, "surrender". Dette ble en rar tekst.

Kva for bokstav har eg utelete?

2 kommentarer:

Dikt - så mange spørsmål

 da tidemand og gude malte brudeferden i hardanger hadde de lest avisen hadde de lest om gutten som løp over gangbruen drep denne negeren ro...

Populære innlegg