søndag 9. desember 2018

Hyllest til fornuftens fanebærer - Lan Marie Nguyen Berg

Vil du lese om min julekalender med fornuftens fanebærere, trykk her.

Vil du se resten av listen, trykk her.

Jeg stemmer ikke på Miljøpartiet, og jeg må i skrivende stund innrømme at jeg muligens tilhører en annen blokk enn vedkommende som hylles i denne posten. Likevel må det innrømmes at jeg ikke er veldig uenig med ideen om bilfrie storbyer.
Guri Barka Martins and
Anders Skyrud Danielsen
[CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)],
via Wikimedia Commons
Men dette er en liste over fornuftens fanebærere, og hvorfor, kan du tenkes å spørre, hvorfor kan du hylle en politiker som driver med annet enn å legge hindringer i veien for hardtarbeidende osloborgere som ikke har andre drømmer enn å kjøre til jobben. Til deg vil jeg si: "Velkommen til bloggen min, Jarle! Hyggelig at du vil lese mine skriblerier. På høyre side kan du også klikke på noen av mine andre poster. For eksempel kan du lese om tyske kasus, mine tanker om lavkultur, eller en novelle om en mann som finner en fiolin i en hule. Koselig. Håper du kommer tilbake."

Men for å hoppe tilbake til tema, Lan Marie, vi kan være uenig om politikken, men på ett punkt er det vanskelig å protestere, at det sjelden har vært en politiker som har fått så mye hat fra trollene i Norge som Lan Marie.

Selv en butikksjef klarte ikke å la være å spre giften sin da hun gikk innom for å kikke, og senere kjøpe. En person som titulerer seg med tittelen "omdømmeekspert" driver sin egen såkalte nettavis som gjør lite annet enn å spy edder og galle mot nevnte Lan Marie. Jeg ville ikke klart å drive med politikk med så mye hat mot meg, men det klarer Lan Marie.

Og til dere som fortsatt protesterer på utnevnelsen. Tenk på dem som faktisk går ut i avisen og klager på hat på sosiale medier. Mange har grunn til å klage. Andre er mobbere selv, og tolker tilsvar som hat. Til nå har Lan Marie svart haterne med den mest stoiske ro det er mulig å oppvise. Vi er imponert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Dikt - så mange spørsmål

 da tidemand og gude malte brudeferden i hardanger hadde de lest avisen hadde de lest om gutten som løp over gangbruen drep denne negeren ro...

Populære innlegg