søndag 19. mai 2013

Unnskyldninger, fra Helskog til Berlusconi

Graderinger av unnskyldninger, fra Helskog til Berlusconi. (Posten blir oppdatert om jeg blir klar over at jeg har glemt noen)

1. Jeg har gjort en fryktelig tabbe. (Helskog-unnskyldningen)

2. Jeg har vært ubetenksom.

3. Det var ikke ment slik, men jeg innser det nå at de kan oppfattes galt, det beklager jeg.

4. Jeg har ikke gjort noe galt, men dersom noen har blitt såret beklager jeg det. (Valla-unnskyldningen)

5. Jeg har gjort en feil, men den er ikke så ille.

6. Den gangen jeg gjorde en feil var det ikke min skyld/ Mistakes were made (Bush-unnskyldningen)

7. Jeg har ikke gjort noe galt.

8. Min kone må unnskylde seg til meg (Berlusconi- unnskyldningen)

2 kommentarer:

  1. 9. Jeg beklager at du er så fintfølende at du blir provosert av at jeg beskylder deg for korrupsjon. Korsberg-unnskyldningen.

    10. Vi beklager at du synes dette er vanskelig å forstå. Atb-unnskyldningen. Dette er trafikkselskapet i Trondheim, og dette er ordrett sitat fra FB-sida deres.

    SvarSlett
  2. men de blir ikke 9 og 10, er ikke de mellom 6 og 7?

    SvarSlett

Dikt - så mange spørsmål

 da tidemand og gude malte brudeferden i hardanger hadde de lest avisen hadde de lest om gutten som løp over gangbruen drep denne negeren ro...

Populære innlegg